18.11.14

LIFE: Warme drankjes en lekkernijen

 
 
 Het is weer die tijd van het jaar, de sint is in het land, tijd voor warme drankjes en pepernoten dus!
 
 


 
Sommige mensen genieten al van pepernoten rond september, maar als je het mij vraagt gaat het pepernoten, speculaaskoek en thaithai tijdperk pas in wanneer de sint weer in het land is. Gelukkig voor mij, diegene die smachtend op die dag heeft gewacht, is die eindelijk aangekomen en dus ook ik kan gaan genieten van winterse lekkernijen.
Vorig jaar was lootjes trekken met mijn vriendinnengroep een groot succes dus we hebben dit jaar weer iets gepland. We trekken wel lootjes maar surprises laten we dit jaar achterwegen. De creaties van vorig jaar leken wat ons betreft toch iets te veel op kinderwerk uit groep 3 dus dit jaar gaan we voor leuk inpakken en een niet al te afgezaagd gedichtje om het af te maken. Geen sinterklaasgedichten.com voor mij dus.
Met mijn gezin vieren we geen sinterklaas meer omdat ik en mijn broer van 17 sinds dit jaar ook weten dat de sint niet echt een baard heeft en door die kleurenpieten snappen we ook dat het concept 'zwarte piet' niet helemaal klopte.
Ik heb in ieder geval zin in deze traditioneel Nederlandse feestdag.
 
Liefs, Sarah
 
 
 
Wat doe jij met Sinterklaas?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten