1.10.14

FOOD: Benefits van citroenwater



Ik krijg vaak de vraag, waarom citroenwater? Er zijn een aantal dingen waarom citroenwater goed voor je is en die zet ik hier even op een rijtje.



Ik drink citroenwater meestal ’s ochtends in het weekend, na schooltijd of voordat ik ga slapen. Ik vond het eerst veel te zuur, ik heb het leren drinken. Kan ook komen omdat ik er eerst iets te veel schijfjes in had gedaan, maar dat ter zijde.


BENEFITS:

·         Je krijgt er meer energie van
Je zal wel denken, koffie kan toch ook gewoon? Kan zeker, maar dat is niet zo effectief als citroenwater. Het geeft je een korte boost waarna je energie weer zakt naar een nog lager niveau. (Persoonlijk vind ik koffie ’s ochtends heel lekker, maar ik doe dan vaak eentje waar geen of heel weinig cafeïne in zit) Warm citroenwater geeft je wel langdurig energie. Als je er een gewoonte van maakt elke ochtend een glas te drinken, krijg je vanzelf minder behoefte naar andere energiemiddelen!
·         Krijgt de spijsvertering op gang
Het warme drankje maakt je systeempje als het ware ‘wakker’. De mineralen en vitaminen in citroen zorgen ervoor dat het voedsel van gister weg gespoeld word.
·         Ontgiftiging
Citroen en water zorgen ervoor dat je vaak naar de wc moet. Dat is goed, want daardoor worden gifstoffen uit je lichaam gehaald.
·         Boost je immuunsysteem
De vitamine C in een citroen helpt bij het voorkomen van verkoudheden en opbouw van ijzer, het kalium in een citroen stimuleert de hersenfunctie en helpt de bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
·         Betere huid (!)
Vitamine C helpt rimpels en oneffenheden te verminderen. De combinatie van water en citroen zorgt er voor dat het bloed gezuiverd wordt, waardoor je huid nog mooier wordt.
·         Alkaliseert je lichaam
Citroen is zelf zuur, maar in je lichaam wordt het alkalisch. Een zuur lichaam is heel vatbaar voor ziektes, een alkalisch lichaam beschermt hier juist heel goed tegen. Dus je hebt minder kans op ontstekingen en pijn.
·         Helpt bij gewichtsverlies
De pectine in citroen vermindert hongergevoel. Uit onderzoek blijkt dat mensen met een meer alkalisch dieet makkelijker gewicht verliezen.
·         Minder stress
Als je veel stress hebt, heb je vaak een lagere weerstand. Als dit voor jou heel herkenbaar is, kan het zijn dat je een vitamine C te kort hebt, dan is dit drankje dus een goede manier die weer op pijl te krijgen!

Je hebt alleen alleen warm water en een (enigszins dik) schijfje of geperst citroensap nodig.
 
Liefs, Sarah
 
 
Drink jij wel eens detox-drankjes?


 
Ik weet het, citroenwater is geen food.. om nou een hele nieuwe catagorie te maken voor 1 drankje leek me ook ietwat overdreven, niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten