12.12.14

CHALLENGE: #NoSugarDecember

 
 
Deze maand zijn er heel veel feesten en mogelijkheden om te genieten van overheerlijk voedsel. Het is alleen jammer dat veel van dit eten erg ongezond is. Ik vind zelf bijvoorbeeld pepernoten echt heerlijk en een oliebol gaat er ook wel in. Alleen deze December wordt helemaal anders. Ik doe samen met Sarah en nog een vriendin de NoSugarChallenge. Dat betekend dus dat we nee moeten zeggen tegen lekkernijen. Maar uiteraard doen we dit niet onvoorbereid. We hebben een heleboel alternatieven gevonden om toch nog te genieten van lekker eten, maar dan gezond!
Je zult ons nu vast wel voor gek verklaren. Maar dit doen we niet alleen omdat suiker niet gezond is. we doen dit ook om onszelf uit te testen, kijken of we het kunnen volhouden. Alle verleidingen weerstaan. Het is dus ook een soort bewijs aan onszelf dat we het wel kunnen.
Ikzelf doe het om nog een reden. Een vriendin van mij zei: ‘Hadas, ik weet zeker dat het je niet gaat lukken.’ En ik laat dat me niet twee keer zeggen, het geeft me juist nog meer motivatie om deze challenge te doen en te volbrengen.
 
 
Mijn advies is, als je ook zo’n zelfde soort challenge wil doen, het samen te doen. Je kunt elkaar dan motiveren en te helpen als anderen het moeilijk vinden om vol te houden. Ik had bijvoorbeeld op 6 December ’s ochtends een tas gevuld met een zak pepernoten, een grote chocolade sinterklaas en nog andere chocolaatjes staan. Op zulke momenten zijn vriendinnen die je gericht houden op je doel onmisbaar.
Liefs, Hadassah
 
Doe jij ook aan #nosugar December? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten