28.9.14

FOOD: Bananabread + recept



Vandaag heb ik een receptje voor jullie. Het gaat hier om het (in mijn huis favoriete) bananabread!



De eerste keer dat ik deze maakte was op mijn verjaardag, samen met Hadassah. We hadden toen een recept met 200 gram suiker.. niet helemaal healthy dus. Die cake, zoals ik deze maar noem, was erg zoet en vulde erg snel. Die heeft mijn moeder nog een keer gemaakt daarna, maar we waren toch opzoek gegaan naar een ander/beter recept, waarna we op de volgende uitkwamen. In plaats van 200 gram, 50 gram suiker. Ja, er zit nog steeds suiker in, maar dit is toch wel wat meer verantwoord.
INGREDIËNTEN:
·         2 rijpe bananen
·         250 gram zelfrijzend bakmeel
·         1 theelepel bakpoeder
·         50 gram rietsuiker
·         6 eetlepels olie
·         6 eetlepels halfvolle melk
·         2 eieren
·         1 theelepel kaneel
·         Eventueel een handje rozijnen, walnoten, of kleine stukjes chocolade
Je gooit gewoon alles bij elkaar, mixt het (in een keukenmachine, kan eventueel ook met de hand) De oven moet voorverwarmd zijn op 180º, doe het brood/de cake er 55 á 60 minuten in. Als je er in prikt en er blijft geen nat deeg aan zitten is die klaar. Enjoy!
Liefs, Sarah




Wat is jouw favoriete recept?



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten